IPXL shop logo
Home
Skincare Center
Shiseido Essential Energy Moisturizing Gel Cream Ola! Ik ben
beautybyash
10/03-19:25 (bewerkt)
Shiseido Essential Energy Moisturizing Gel Cream Ola! Ik ben even wat uit de picture geweest met mijn reviews.. niet geheel zonder legitieme reden hoor! Ik ben 2 weken geleden bevallen van een prachtig wondertje! High van de roze wolk en hormoontjes wil ik toch nog even een review droppen over deze gel cream! De laatste maandjes van de zwangerschap had mijn huid het zwaar te verduren.. de hormonen bereiken een piek en ja hoor.. hoi eczeem, droogte waar zelf de sahara een vochtige plek van lijkt en bovenal dat vervelende trekkende gevoel.. all day long! Ik heb ergens in mijn hoofd nog steeds dat stemmetje die claimt dat wanneer je een droge huid hebt, je direct naar vetheid moet grijpen. Dit gaat niet altijd op! Mijn huid tolereerde juist de olietjes niet, over echte vette cremes maar niet te spreken. Welnu.. deze GEL crème. Vederlicht is ie. Shiseido zegt in het kort dat de gel bedoelt is om dofheid, uitdroging en fijne lijntjes een halt toe te roepen. Vrij van minerale olie, parabenen! Dermatologisch getest. Ik was reuze benieuwd, en alsnog wat sceptisch want het is natuurlijk een verderlichte gel.. en niet de dikke vettige hydraterende crèmes die ik normaliter prefereer! Shiseido is natuurlijk een topper op het gebied van skincare! Wel moet je even uitpluizen wat het beste bij je past. Nu door naar de creme.. de verpakking is zoals ik gewend ben van Shiseido strak en classy. Bij het openen komt me een geur tegemoet die me sterk doet denken aan sinaasappel/citrusvruchten! Heel fris! Dit is zo’n geur die je direct associeert met de lente en beginnende zomer (win-win dus). Het is echt een gelletje, maar je hebt er super weinig van nodig! Een dotje met het meegeleverde spateltje is ruim voldoende. Smeert makkelijk en gelijkmatig uit en bovenal; trekt megasnel in! Maar nu.. waar ik bang voor was, is de crème nu verdwenen en is mijn huid nog steeds gortdroog, of voelt dit fijn? Guess what, we gaan voor het laatste. Er blijft een soort licht gehydrateerd filmpje op mijn gezicht wat totaal niet stoort, maar wel lekker voelt. Daarnaast zie ik weliswaar ook een mooie glow verschijnen, zo 1 van ‘ik heb net een uitgebreide facial achter de rug’. Jepperdepep, hier is mijn schrale gezichtje blij mee! Gedurende de dag blijft mn gezicht ook zacht en gehydrateerd, er verschijnen geen droge plekjes en een trekkerig gevoel is spoorloos. Ik gebruik de gelcream voor overdag, maar mocht je niet van vette nachtcrèmes houden dan is deze zeker ook aan te bevelen! Ben je dus op zoek naar een lichte maar hydraterende crème voor bv de warmere maandjes, kijk dan even naar deze topper!