IPXL shop logo
Home
Skincare Center
Review - ICEBERG 1974 edp for her door Fragrancy *** sterren
Fragrancy
07/03-14:57
Review - ICEBERG 1974 edp for her door Fragrancy *** sterren Hoi iedereen, bij deze mijn review van de geur die ik heb mogen ontvangen om te testen voor dit forum. Ik heb geprobeerd er een zo compleet mogelijke review van te maken, mocht je nog vragen hebben comment dan hieronder. Het merk ICEBERG ICEBERG kwam op de markt in 1974, net toen sportkleding aan het begin stond van modernisatie en verandering in patroon en kleur. Kenmerkent voor het merk is ‘knit-sportswear’. Dus gebreid. De kleding van ICEBERG is sportief maar modern. Ook verkoopt het merk horloges, zonnebrillen en schoenen. En natuurlijk parfum. ICEBERG 1974 for her edp De geur komt in een plastic box en doet me denken aan de verpakking van Gucci Rush en Diesel Zero Plus (wie kent deze nog, lang geleden haha). Door de plastic verpakking is het een speelse bijna pop-art achtige look, in combinatie met het truitje om de flacon. Wat er voor kan zorgen dat de consument denkt te maken te hebben met een ‘winter geur’. Niets is minder waar, de geur heeft een hoop geurnoten die in de categorie ‘fris’ vallen. Denk aan grapefruit, roze peper, gember, mint en neroli. De basis noten bevatten amber musk en cederhout. Wat de geur ook zeker nodig heeft, maar later meer hierover. ICEBERG 1974 opent fris met een grote dosis zuur fruit. Mijn neus ruikt vooral erg veel citrus, grapefruit en neroli. De mint is in de verte te ruiken mits je goed je best doet …. als je het niet zou weten zou je het ook niet ruiken … wat jammer is want het zou de geur net wat spannender maken. Naarmate de geur langer op de huid aanwezig is, veranderd er in mijn beleving niet veel. En doet hij me denken aan een van Givenchys nieuwe releases Eau de Givenchy. Die best wel veel weg heeft van dit parfum al is de Givenchy meer groen op mijn huid. De geur compositie vind ik niet heel erg interessant. En ik zou deze geur dus niet als ‘origineel’ bestempelen. Wel is het een hele goede alledaagse en ‘non-offensive’, ‘office-friendly” geur. Om terug te komen op de basis, deze geur heeft de amber en musk nodig, anders is hij zo vervlogen. Het is een frisse cocktail met wat zoets met een ‘uplifting’ effect. Een geurtje waar je vrolijk van wordt. Iets waar ik normaal niet snel voor zou gaan, maar wat me toch heeft verrast. Ik merk dat ik de afgelopen dagen (toen het zo warm was) snel naar dit parfum greep, en vooral mijn man vond hem erg lekker ruiken. Wat mij overigens verbaasde haha. Complimenten factor: Is erg hoog ! Bijzonder genoeg heb ik de afgelopen dagen zoveel complimenten gehad van zowel collega’s als mijn man en voorbijgangers die vroegen welke geur ik op had. Iets wat ik niet had verwacht. Performance: Is niet heel sterk voor een edp, maar ik ken om eerlijk te zijn ook geen citrus neroli geur die wel langer dan 4 a 5 uur blijft zitten ... Safe as a gift? Dat is de geur zeker, ik denk dat de meerderheid dit een prima geurtje zal vinden. Niet bijzonder, niet apart. Prijs kwaliteit: Helemaal prima. Conclusie: ICEBERG 1974 for her is een frisse cocktail met grapefruit, gember, neroli en citroen die vrijwel de hele tijd gedurende de draagperiode hetzelfde blijft. De geur is vrolijk, goed voor dagelijks gebruik en warm weer, maar niet origineel of zwaar. Dit is iets wat je vast vaker heb geroken, maar is daar wat mis mee? Eigenlijk niet !