IPXL shop logo
Home
Skincare Center
๐Ÿ‘‰ Hoe kom ik van mijn pukkeltjes en acnรฉ af?! ๐Ÿ‘ˆ Acnรฉ komt
Mmecologne ๐ŸŒด
31/07-13:03 (bewerkt)
๐Ÿ‘‰ Hoe kom ik van mijn pukkeltjes en acnรฉ af?! ๐Ÿ‘ˆ Acnรฉ komt meestal voor tussen de 15 en 25 jaar, bij sommige mensen begint het dan pas en anderen hebben er weinig tot geen last van gehad. Dit is allemaal hormonaal. Ik heb van mijn 11e tot ongeveer 22e veel last gehad acnรฉ, uiteindelijk kwam hier de pil bij kijken maar dit hielp niet. Na jarenlang van alles proberen was de oplossing: huidverzorging voor de gevoelige huid en olievrije huidverzorging. We zien veel vragen over 'het beste product' voor puistjes, graag deel ik de volgende informatie met jullie, de bron is de afdeling dermatologie van het MMC. Hoe erg je acnรฉ is, is afhankelijk van diverse factoren: - Erfelijkheid: acnรฉ kan in de familie zitten. - Zelf pukkels openkrabben en uitknijpen. Door iedere pukkel open te krabben of uit te knijpen, wordt acnรฉ alleen maar erger en krijg je littekens. - Hormonen. Vrouwen hebben vaak meer last van acnรฉ vlak voor het begin van de menstruatie. Ook tijdens een zwangerschap kan een vrouw tijdelijk acnรฉ krijgen. - Cosmetica die de huid verstoppen, zoals bepaalde soorten vloeibare make-up. - Druk en wrijving. Een voorbeeld hiervan is acnรฉ onder de kinrand van een helm. - Geneesmiddelen kunnen acnรฉ veroorzaken of verergeren. U kunt hieraan denken als u plotseling acnรฉ krijgt op een ongewone plaats of op oudere leeftijd. Prednison en sommige middelen tegen tuberculose kunnen bijvoorbeeld acnรฉ veroorzaken. - Vochtige lucht. Bij vochtig weer kan acnรฉ erger worden. Hoe kom je er vanaf? - Knijp gesloten mee-eters nooit uit en krab niet aan pukkels, puisten en onderhuidse bobbels. Daar kunt u ontstekingen van krijgen. Open mee-eters kunt u met een speciaal comedonenlepeltje weghalen. Dit lepeltje is te koop bij de meeste drogisterijen. - Houd uw huid schoon, liefst met lauw water. Gebruik geen gekleurde of geparfumeerde zeep. Droog de huid na het wassen door voorzichtig te deppen. - Gebruik geen vette verzorgingsproducten voor de huid en gebruik alleen make-up op waterbasis. Het is nรณg beter om helemaal geen make-up te gebruiken. - Ga naar de huisarts als de middelen van de drogist niet helpen. Uw arts kan een behandeling voorschrijven waarbij ze rekening houdt met de ernst van uw acne. Ook kijkt hij naar de gevoeligheid van uw huid en verwijst hij u eventueel door naar een dermatoloog. Zorg goed voor je huid! Je hebt er maar รฉรฉn. Goede verzorging is een investering, maar wel de moeite waard, zeker op de langere termijn ๐Ÿ’–