IPXL shop logo
Home
Skincare Center
Clay and Glow is een Nederlands merk dat onlangs op de markt
Mmecologne 🌴
13/08-15:08
Clay and Glow is een Nederlands merk dat onlangs op de markt is gekomen en sinds een paar weken verkrijgbaar is bij Ici Paris XL. Ik mocht voor Ici Paris XL de ‘Hydrating Moisturizer’ testen. De belofte: - Geformuleerd om de huid te hydrateren, verzorgen, beschermen op een dieper niveau in de huid en tevens huidveroudering tegen te gaan - Geschikt voor alle huidtypes (ook de gevoelige huid) - 100% vegan en dierproefvrij - 97% natuurlijke ingrediënten De verpakking: De moisturizer wordt geleverd in een lichtroze kartonnen verpakking, met een compacte bijsluiter. Het product zit in een glazen fles van 75ml (groot formaat!) met een hygiënisch pompje en een zwarte plastic dop. In het kader van duurzaamheid en milieubewust is de glazen fles een goede zet, al heeft het wel valgevaar in de badkamer. Wat ruik ik: De moisturizer ruikt naar kokos en andere plantaardige ingrediënten, je moet van kokos houden om de geur meteen lekker te vinden. Helaas ben ik hier geen fan van, maar de geur ruik je na een paar minuten niet meer. Wat voel ik: De moisturizer is een makkelijk uitsmeerbare wat dikke fluïde (soort vloeibare creme). Het is een behoorlijk vettig product (beetje als vloeibare boter) en voelt comfortabel aan, maar het is mij wat té vettig. Wat ervaar ik: Ik heb een gecombineerde huid en het testen van deze fluïde in de tropenweken van augustus is een beste uitdaging. Ondanks de hitte smeer ik keurig 2x daags de moisturizer op mijn gezicht, hals en nek, 2 pompjes is meer dan genoeg. Meestal krijg ik met dit weer last van pukkeltjes door de warmte en soms een nare onderhuidse ontsteking, in dit geval blijven ze weg. Toeval of doet de fluïde haar werk? Helaas is mijn t-zone niet blij met deze fluïde, ik heb geen glow maar glim gewoon verschrikkelijk. Conclusie: Na bijna 2 weken testen denk ik zeker dat de moisturizer een toegevoegde waarde kan zijn voor mijn dagelijkse routine, echter niet in de zomer met een gecombineerde huid, tenzij je huid erg onrustig is maar dan zal ik gebruik beperken tot een nachtcrème. Wil je meer doen om huidveroudering tegen te gaan of anti-rimpel willen werken, voeg dan een goed serum toe aan je routine of kies voor producten die hier beter op zijn afgestemd. Ben je op zoek naar een volledig vegan en cruelty free product om te gebruiken als dag- en nachtverzorging met een ietwat droge huid, dan heb je aan deze moisturizer een goed betaalbaar product. Opmerking: Gebruik deze moisturizer niet als zonbescherming want er zit geen spf in, de crème heeft ook een te lage concentratie werkstoffen om een geïrriteerde huid te verzachten. Beoordeling: ⭐⭐⭐