IPXL shop logo
Home
Parfum Place

Parfum Place

Dit is jouw plek om over all things parfum te praten: vertel ons over jouw favorieten en ontdek nieuwe, heerlijke geuren!
Mmecologne 🌴
04/01-09:32
Flanker flanker on the wall, flankers..... you love them all....? Er komen weer nieuwe flankers aan, uniek zijn ze niet meer maar ach, wie weet is t wel weer een leuke aanvulling 😄 https://nstperfume.com/2022/01/03/giorgio-armani-stronger-with-you-only-new-fragrance/
Lees meer
Marie-Louise
30/12-17:53 (bewerkt)
Ik mocht van Ici Paris Jo Malone Poppy En Barley testen. In het begin vond ik het een vreemde geur. Maar als de geur opent word hij heerlijk. Het is voornamelijk een lichte zachte fruitige geur. De geur word geopend met zwarte bes vijg en viooltjes. Het hart brengt een poederige overeenkomst met klaprozen en muskus. De basis eindigt met een mix van gerst en zemelen.Je ruikt de zachtheid van klaprozen en de essentie van roos De geur is indrukwekkend verleidelijk en toch verfijnd. Een poederachtige bloemige geur. Het is een cologne maar blijft heel lang hagen. Dit is ook een prachtig produkt voor diegene die niet tegen te zware parfums kunnen. Dus dames ik raad je aan om deze een keer te testen in de winkel.⭐⭐⭐⭐⭐
Lees meer
Tygo Capellen
30/12-16:20
Fahrenheit, wat een klassieker! En wie kent hem niet? Een van de mannelijkste geuren op de markt. De geur komt bekend voor: een nieuwe lederen bank die net is ingevet. Maar dan subtiel en in een verfrist jasje gestopt. Tenslotte een goede longevity die je de hele dag door goed laat ruiken.
Lees meer
Noella Vledder
30/12-11:20
Haay lieve beauty’s, 🙋‍♀️ sorry dat ik zo weinig online ben maar ik heb sinds kort een nieuwe 'fulltime' baan waar ik het best druk mee heb en als ik thuis kom andere dingen aan mijn hoofd heb haha, maar in het nieuwe jaar probeer ik vaker op de community aanwezig te zijn. 💕 Maar nu het hele leuke nieuws nog voor het einde van dit jaar. Ik mocht van Ici Paris XL het luchtje ‘Nomade Absolu de parfum van Cloé’ testen wat ik natuurlijk super leuk vond. 😍 Dus hier even een klein weetje: Nomade Absolu de Parfum werd uitgebracht in 2020. De Parfumeur achter dit parfum is Quentin Bisch. De eau de parfum en eau de toilette Nomade werden aangevuld door de geur Chloé Nomade Absolu de Parfum, die een nieuwe, intensievere kant van het andere luchtje Nomade laat zien. Het elegante design van de flacon blijft op het eerste zicht hetzelfde en is dankzij de vorm nog steeds een verwijzing naar de populaire handtas van de modecollectie Chloé. Het nootkleurige lint heeft echter een donkerdere, warmere tint en er werden ook gouden sierknopjes aan toegevoegd.✨ De geur: De geur is heel uniek en elegant, een geur die ik niet echt eerder heb geroken. Als je hem voor het eerst opspuit is het een warme, frisse fruitige geur met een zoet en houtachtig tintje. Een geur die mij vrolijk maakt en ook niet te sterk is. Ik kreeg veel complimenten thuis en op mijn werk. Het is een heerlijk zachte elegante en vrouwelijk geur. Het fijne is dat na 2 of 3 spuitjes de geur de hele dag blijft hangen, vooral als je het op je kleding spuit. De geurnoten van Cloé Nomade absolu de parfum: Topnoot: Mirabelle pruim; hartnoten: Eikenmos en Davana; Basisnoten: Sandelhout en Muskus. Het flesje: Het parfum flesje is mooi elegant met ronde vormen en bruine tinten. Het is doorzichtig en makkelijk te zien hoe ver je met de parfum bent. De merknaam en de dop zijn goud van kleur, de dop heeft nog bruin leren accenten met gouden knopjes en met een leren lintje eraan vast. De fles ligt goed in de hand als je de parfum wilt opspuiten. Het is een leuk flesje voor in je collectie. Mijn mening: Ik ben helemaal weg van deze unieke Nomade Absolu de parfum van Cloé’ , het past heel goed bij mij omdat ik hou van zoete en frisse, bloemige geuren. Ik was vrij verrast toen ik het voor de eerste keer op spoot en alle verschillende geuren rook. Dit geurtje gaat zelfs nog een stapje verder met de warme en houtachtige geuren die er ook in zitten wat ik zelf ook lekker vind ruiken. Het is een mooie ‘vrouwelijke’ geur die op elk tijdstip van de dag gedragen kan worden. Maar tegenwoordig zijn bijna alle geuren wel uniseks dus gewoon dragen wie dat ook wilt. 💪 Ik zou deze parfum zeker aanraden als je van zoetige/ frisse maar ook wat zwaardere warmere parfums houd. Ik geef de Nomade Absolu de parfum van Cloé’ ⭐⭐⭐⭐⭐ 5 van de 5 sterren. Ik geef deze score omdat ik het een heerlijke parfum vind, de geur is voor elke gelegenheid en heel uniek. ❤️
Lees meer
29103820
21/12-22:57
Hoi! Ik wil mijn vriendin voor kerst graag een geurtje geven maar heb geen idee welke bij haar in de smaak gaat vallen. Ik weet dat ze erg van Alien en Olympea houdt en deze regelmatig gebruikt, maar deze heeft ze beide nog dus vind het zonde om deze te geven. Is er een geurtje die vergelijkbaar is met deze twee? Mannengeurtjes die ze lekker vindt zijn Invictus en Dior Sauvage.
Lees meer
Jasmijn
19/12-18:56 (bewerkt)
Ik mocht Be Delicious van DKNY testen van ICI Paris. Alles straalt lente uit aan deze geur, het appel vormige flesje, de frisgroene kleur 💚, en de geur zelf natuurlijk 🐝🌞 Ze is wel totaal anders dan ik me herinner, dus zal intussen wel gereformuleerd zijn. Bij de meeste geuren vind ik dat een groot drama, maar bij deze niet. Ik herinner me dit als een te zoete fruitiger geur,.Nu is het meer een aromatische citrusgeur. Ik ben hopeloos in het ontdekken van verschillende geurnoten, maar bij het opspuiten ruik je heel even een frisse appel/ komkommer geur, die bijna meteen daarna overgaat in een heerlijk frisse aromatische citrusgeur. Een geur waar je blij van wordt 💕 Ik vind dit een fijne geur om in de lente en zomer te dragen. Als je houdt van geuren als EAU Pure van Biotherm, of Green Tea van Elizabeth Arden vind je dit waarschijnlijk ook lekker. Ik ben er in ieder geval blij mee, 💛
Lees meer
Thijn
15/12-20:52
Hoi, Ik mocht van de iciparis de parfum Hugo Boss the Scent Pure Accord for him testen. Een prettige aangename en zachte geur die eigenlijk niemand niet lekker kan vinden ruiken. Het is een goede geur maar zeker niet uniek helaas. Hij opent krachtig met vooral citrusgeur en een zoete maar ook pittige gember. De opening is erg sterk maar naarmate de geur wat langer op de huid blijft zo'n 1.5 uur later is de citrus en gember verdwenen en ruik je vooral een hele prettige zacht-zoete leer geur. De geur verandert na zo'n 1.5-2 uur naar een skin-scent wat ik als een nadeel zie. Ik zou de geur omschrijven als een frisse maar ook zachte warme geur met vooral een prettige zachte aangename leer noot. Ik vindt hem meer passen bij de wat jongere categorie dus tussen de 20-35 jaar en zou perfect passen om bijvoorbeeld naar kantoor of school op te doen. Het zou eerder passen bij een wat meer ingetogen persoon die niet alle aandacht naar zich toe wilt trekken door een sterke geur te dragen. Het seizoen waar de geur het beste in gedragen kan worden zijn naar mijn mening de lente en herfst doordat hij zowel frisse als zacht-zoete elementen bevat. Het nadeel van de geur: hij blijft maar zo'n 4 a 5 uur hangen dit is een groot nadeel, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar parfums die je na een dag dragen nog steeds ruikt daarom zou ik niet snel deze geur opdoen, maar vindt je het niet erg om halverwege de dag bij te sprayen dan is het zeker een aanrader. De beoordeling die ik geef is 4 ster, het is een prettige aangename geur maar door gebrek aan originaliteit en hoe lang die blijft hangen geef ik hem 4 van de 5 sterren.
Lees meer
Merel
14/12-21:18
Iemand ervaringen met La Belle intense Jean Paul qua de geur sterkte? Hoelang blijft het zitten op huid/kleding?
Lees meer